personīga attieksme apdrošināšanā

Cik izdevīga īstenībā ir lētākā OCTA?

Praksē ir pierādījies, ka lētākie OCTA piedāvājumi nereti sagādā to īpašniekiem nopietnas galvassāpes.

Kāpēc tā?

Liela daļa auto vadītāju polisi izvēlas pēc principa –

man vienalga, kas ir polises izdevējs. Ka tikai lētāka cena. Pie nosacījuma, ja man nepaveiksies un būšu atzīts par CSN izraisītāju, ar manu OCTA izsniedzēju tāpat kontaktēsies cietusī puse. Lai viņi tur cīnās…

Diemžēl var sanākt pavisām savādāk…

Diezgan bieži sastopamies ar situācijām, kad lētākās OCTA polises izsniedzošās apdrošināšanas kompānijas rūpējas par savu naudas plūsmu īstermiņā.

Kā tas skar OCTA polises īpašnieku?

Tipiska situācija ir sekojoša. Notiek ceļu satiksmes negadījums. Vainīgajai pusei ir spēkā OCTA polise, ko tā iegādājusies par zemāko pieejamo cenu. Negadījumā iesaistītie paraksta saskaņoto paziņojumu un, paspiežot rokas šķiras.

Pēc vairākām nedēļām vainīgais auto vadītājs saņem paziņojumu ar regresa prsību no savas OCTA polisi izsniegušās kompānijas par zaudējumu atlīdzināšanu.

Un situācija ir ļoti vienkārša – sabiedrība regresu pamato ar formalitāšu neizpildīšanu, par ko tā apdrošināšanas ņēmēju polises iegādes brīdī nebija brīdinājusi.

Proti CSN vainīgajai personai pēc apdrošināšanas gadījuma fiksēšanas, neatkarīgi no tā, ka ticis noformēts saskaņotais paziņojums, 10 dienu laika ir jāinformē savu OCTA polisi izsniegušo sabiedrību.

Tā kā prasība formāli nav izpildīta, neskatoties uz to, ka apdrošināšanas ņēmējam, noformējot polisi, tas nebija uzsvērts, OCTA izsniedzējsabiedrība to uzkata par iespēju izdevumus pārlikt uz klienta pleciem. Un, skatoties formāli, sabiedrībai ir tādas tiesības.

Protams, ka skatoties no ilgtermiņa perspektīvas, šāda attieksme šķiet absurda, jo finanšu pakalpojumu sniedzējiem teorētiski vajadzētu skatīties uz ieņēmumiem no klienta ilgtermiņā, uzturēt attiecības ar domu, ka klients varētu iegādāties citus pakalpojumus un rekomendēt sabiedrību citiem.

Tomēr šajā gadījumā situācija nereti ir savādāka. Uzņēmumam šķiet svarīgāka īstermiņa naudas plūsma, lai, piemēram, tas izskatītos pievilcīgāks tā potenciālo pircēju acīs.

Lai nekļūtu par šādas situācijas ķīlniekiem, pirms izvēlēties lētāko piedāvājumu, iegūt vairāk informācijas un izvēlēties labāko (optimālāko) piedāvājumu. Reizēm ir vērts samaksāt par 10 EUR vairāk, lai vēlāk nezaudētu 1 000 eiro.

Tieši tāpēc rekomendējam apdrošināšanu iegādāties pie Apdrošināšanas brokera, kas pirms polises iegādes minēs būtiskākās nianses, kas jāņem vērā, brīdinās par papildu riskiem, iesakot labāko piedāvājumu.

Tai pat laikā svarīgi atcerēties, ka brokeris jūsu polises cenu nesadārdzina, jo atlīdzību brokeru sabiedrībai maksā apdrošinātājs nevis klients.

Ja neesat speciālisti apdrošināšanas jomā un vēlaties būt pārliecināti, ka izvēlētā polise jūs tiešām pasargās, labāk uztciet šos jautājumus apdrošināšanas ekspertiem – brokeriem, kas izvērtēs un ieteiks optimālu (labāko) apdrošināšanas risinājumu.